top of page

עיר עם הפסקה - מי אחראי לאסון במרתון 'ג'ילט'? (פורסם ב"מפיק" 17.3.2013)

יום שישי, השעה היא 5:00 בבוקר ובעוד כחצי שעה יתחילו ההזנקות למרתון 'ג'ילט' תל אביב. ההכנות למירוץ בעיצומן ובעוד רגע ייגשו לקו הזינוק היוצאים לתחרות הראשונה, רוכבי אופני היד. כיאה לאירוע בסדר גודל כזה, כולם מתרגשים, ואף אחד לא מדמיין את גודל האסון שיתקיים אך שעות ספורות מאוחר יותר.

35,000 רצים גדשו את רחובות תל אביב ביום שישי האחרון (15/3), כך לפחות מספרים לנו המספרים הרשמיים. זה היה יכול להיות הרבה יותר מרשים אם המספר הזה לא היה חוסה בצילו של האסון – מותו של רס"ר מיכאל מיכאלוביץ', לאחר שהתמוטט בעקבות מכת חום לאחר שחצה את קו הסיום. שמונים רצים נוספים נזקקו לטיפול בעקבות השתתפותם במירוץ, 12 מהם במצב קשה, ועכשיו מגיעות ההאשמות מכל עבר.

רבים תוקפים היום את מארגני המירוץ על כך שלא בוטל בעקבות תנאי מזג האוויר החמים ביום שישי האחרון. עיריית תל אביב, מצידה, טוענת כי בניגוד לטענות, משרד הבריאות מעולם לא דרש ממנה לבטל את המירוץ, כי אם דרש ממנה לסיים את אירועי הריצה עד השעה שמונה וחצי בבוקרו של יום שישי, דרישה שהיא נענתה לה.

אנחנו חוזרים לבוקרו של יום שישי. אופני היד יצאו לדרך, ואחריהם גם רוכבי הרולר-בליידס. עוד רגע יוזנקו רצי חצי המרתון ובינהם רס"ר מיכאלוביץ' אשר לא יודע עדיין שזו הריצה הגורלית בחייו. ברקע נשמעות במערכת הכריזה קריאות חוזרות ונשנות המזכירות לרצים לשתות היטב במהלך הריצה. וכאן נכנסת שאלת מיליון הדולר. מי אחראי על הרצים? אם תשאלו את עורכי העיתונים היומיים, הרי שזוהי אחריותה העירייה. מבחינתם של עורכי הטבלואידים, היתה העירייה חייבת להחמיר ולבטל את המירוץ לאלתר.

אבל אם אנחנו עוצרים להסתכל על המספרים, הרי שמשהו לא מסתדרר לנו כאן. יכול להיות שזה לא פוליטיקלי קורקט להגיד זאת, אבל 80 נפגעים מתוך 35,000 רצים זהו אחוז קטן מאוד. אם תבחנו את המרתונים ברחבי העולם, תוכלו לראות כי תמיד ישנם נפגעים באירועים מסוג זה. הבעיה כאן נובעת בדרך כלל לאו דווקא מארגון לקוי של האירוע, כי אם מחוסר ניסיון של המשתתפים, אשר דוחפים את עצמם הרבה מעבר ליכולתם על מנת להצליח לצלוח את האתגר. כפי הנראה תהיה חקירה שתבחן את השתלשלות האירועים ביום שישי האחרון, אך המדור משוכנע כי הממצאים יגבו את הטענות שלו.

(צילום: יואב שי)

הכתבה פורסמה באתר "מפיק", 17 במרץ 2013

חיפוש לפי תגיות
עדכונים נבחרים
עדכונים אחרונים
ארכיון
הישארו מעודכנים
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
RSS Feed
bottom of page