top of page

כנס התעשיה יוצא מכל הגבולות (פורסם ב"מפיק" 29.10.2013)

אתמול בבוקר (28/10) התקיים במתחם האירועים אקסודיה שבצפון תל אביב הכנס השנתי הראשון של אתר האינטרנט 'תעשיה.קום'. האירוע, שנערך תחת הכותרת 'תעשיה ללא גבולות' והתמקד השנה במעבר שעושים אנשי תעשיית התוכן על כל גווניה לעולם המשחקים, משך אליו מאות מאנשי התעשיה, שהגיעו על מנת לשמוע דבר או שניים על האפשרויות שעומדות בפניהם בתחום זה.

את הכנס פתחה גלי מאירי, מייסדת אתר 'תעשיה.קום', שהתרגשה מאוד לפתוח את הכנס השנתי, במטרה שזה יהפוך למסורת שנתית. בדבריה, הציגה מאירי את המניעים שהביאו אותה לפתוח את אתר 'תעשיה.קום', ואת ההשקפה שהובילה לקיומו של הכנס הנוכחי. לאחר שבירכה את הנוכחים והזמינה לבמה את הספונסרים של הכנס, ניתן האות לפתיחת הכנס.

גלי מאירי

המרצה הראשונה בכנס היתה ד"ר ורד פנואלי, ראש התכנית לעיצוב ופיתוח משחקי מחשב בשנקר. אולי היתה זו השעה המוקדמת, אולי ההתרגשות מההנחיה מול קהל גדול, ואולי זה היה פשוט חוסר הכנה, אבל פנואלי לא הצליחה לשמור את הקהל עירני. משהו בהגשה המתוסרטת שלה, בשילוב עם מצגת עייפה משהו, פגם במסר שהיא ניסתה להעביר. ואז עלה לבמה דורי אדר.

ב- 4 ביוני של שנת 1976 הופיעה ה'סקס פיסטולס', אחת מהלהקות החשובות של זרם הפאנק הבריטי, במועדון קטן במנצ'סטר. בקהל של אותה הופעה מפורסמת לא היו יותר מארבעים צופים, אבל האגדה מספרת שכל מי שנכח באולם קיבל השראה והקים בסופו של דבר להקה משלו. בקהל של כנס התעשייה נכחו אמש הרבה יותר מארבעים משתתפים, ואנחנו יכולים להבטיח לכם שלפחות חצי מהנוכחים התעניין אתמול בלימודי גיימיפיקיישן בעקבות ההרצאה מעוררת ההשראה של אדר, העורך הראשי ומנהל אתר פליקס בעבר המכהן בימים אלה כגיים דיזיינר בחברת TabTale.

רוק סטאר - דורי אדר בפעולה

אחרי ההרצאה הזו, המשך הכנס עבר בצורה חלקה יחסית, כאשר את התוכן הבידורי מילא ג'ייסון לאם, המנכ"ל האקסצנטרי והשיכור של חברת 'אינטראקטיב גלובל אפליקיישן', אותו גילם התסריטאי והשחקן רועי עידן, שהצליח להכניס מעט הומור והרבה רוח שטות, כאשר חטף את המיקרופון בין ההרצאות השונות.

ג'ייסון לאם / רועי עידן

עוד הירצו במהלך הכנס- גיא אולמר- בהרצאה מרתקת אודות כתיבת סיפור למשחקי מחשב, רותם לויים שדיברה על הפריימינג של משחקים, אלי אוזן- יו"ר Screenz, טל זובלסקי- שותף מייסד בחברת אינטרלוד, איש התוכן והקריאטיב ליאור מאירי ועוד. בין המושבים השונים הוזמנו האורחים ליהנות מנטוורקינג, מתערוכה מקצועית קטנה של הספונסרים ומיריד תעסוקה של כמה מהמציגים בכנס.

יש לך אקדח ביד או שאתה שמח לראות אותנו - גיא אולמר

(צילום: יואב שי)

בסופו של דבר, מדובר באחד הכנסים המהנים והמעניינים יותר שהמדור השתתף בהם בשנה האחרונה. מצפים בכיליון עיניים לפעם הבאה.

הכתבה פורסמה באתר "מפיק", 29 באוקטובר 2013

חיפוש לפי תגיות
עדכונים נבחרים
עדכונים אחרונים
ארכיון
הישארו מעודכנים
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
RSS Feed
bottom of page