top of page

צפו- פסטיבל 'סונאר' חוגג 20 (פורסם ב"מפיק" 16.6.2013)

למעלה מ- 120,000 איש מיותר ממאה מדינות השתתפו בפסטיבל 'סונאר 2013' שהתקיים בסוף השבוע האחרון בברצלונה.

הפסטיבל, שחגג השנה את שנתו העשרים, מתקיים באופן מסורתי בשני מתחמים בעיר הקטלונית. מתחם היום, אשר שוכן בליבה של העיר, ומתחם לילה אשר ממוקם במרכז הירידים הענק של ברצלונה- Fira gran Via L'Hospitalet, אשר מתפרש על פני 240 דונמים במערב העיר.

בניגוד לשנים קודמות, בהן מוקם מתחם היום של הפסטיבל בשני המוזיאונים CCCB ו- MCBA, אשר שוכנים במרכז ברצלונה, החליטו מנהלי הפסטיבל להעבירו למרכז הקונגרסים Fira Montjuic, מתחם המתפרש על פני 115 דונמים, זאת מאחר ועם השנים, גדל משמעותית מספר המבקרים באירוע, ושני המוזיאונים הצנועים לא יכלו להכיל בצורה נאותה את המספר הרב של המשתתפים. המעבר למתחם החדש הוכיח את עצמו, לאחר שבשנה שעברה נאלצו המארגנים לעצור בשלב כלשהו את מכירת הכרטיסים לאירועי היום של הפסטיבל, דבר שהעמיד את מספר המשתתפים באירוע על כ- 99,000 משתתפים. השנה, למרות גידול משמעותי של כ- 20% בכמות המשתתפים, לא הייתה סכנה כי ייגמרו הכרטיסים לאירוע.

(צילום: Oscar Garcia)

מבט מלמעלה

כמובן שאי אפשר לדבר על פסטיבל מוזיקה, ועוד אחד מהחשובים באירופה בתחום המוזיקה האלקטרונית, בלי לדבר קצת על ההופעות. בדומה לקו שהותווה בשנים קודמות, אירועי היום של הפסטיבל הוקדשו ליוצרים פחות מוכרים ויותר אזוטריים בסצנת המוזיקה, לצד אמנים מקומיים וכאלה שסגנון המוזיקה הרגוע שלהם לא נועד להחזיק הופעות ענק אל תוך הלילה. מופעי הלילה, לעומת זאת, כללו כמה שמות ומופעי ענק שהמדור לא זוכר שהופיעו אי פעם על במה אחת. בין היתר הופיעו בפסטיבל ה'פט שופ בויז', שיגיעו בקרוב גם לישראל, 'קראפטוורק' במופע התלת מימדי שלהם, עמו הופיעו לאחרונה גם במוזיאון טייט לאמנות מודרנית בניו יורק, 2manyDJs, שהיו אמורים להופיע גם בפסטיבל PLUGfest שבוטל ברגע האחרון, באואר הספרדי שאחראי בין היתר לטירוף ההארלם שייק שלא עזב אותנו בשנה האחרונה ועוד עשרות מופעים שנדחסו היטב לשלושה ימים.

הכתבה פורסמה באתר "מפיק", 16 ביוני 2013

חיפוש לפי תגיות
עדכונים נבחרים
עדכונים אחרונים
ארכיון
הישארו מעודכנים
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
RSS Feed
bottom of page