top of page

תרגום מובנה

לא אשקר לכם. אני לא אוהב שמדברים לידי בשפות שאני לא מבין. הסקרנות הטבעית שלי לא יכולה להתמודד עם זה שאני שומע שיחה ולא יכול לצוטט לה. המוח שלי מתחיל מיד להמציא שיחות מטורפות שאני מפספס. כל מיני סיפורי זוועה שאם רק הייתי מבין אותם החיים שלי היו משתנים מקצה לקצה.

אבל זה לא מה שבאמת מפריע לי. ממש לא. מה שהכי מפריע לי כשמדברים לידי בשפות שאני לא מבין, זה שאני תמיד מרגיש שמדברים עלי. וזה הכי גרוע בחנויות, כי אז אני בטוח שעובדים עלי.

נגיד שאני נכנס לחנות בספרד. אני לוקח משהו מאחד המדפים והולך איתו לקופה. המוכר יושב שם עם חבר שלו, ושנייה לפני שהוא אומר לי את המחיר הוא זורק איזה הערה לחבר שלו. מה לדעתכם הוא אמר לו הרגע? איך אתם יודעים שהוא לא אמר "תראה איך אני תוקע מחיר לתייר הטמבל הזה?".

אני יודע שהבעיה היא בי, והיא לא היחידה. אני לא יודע אם זה נובע מחוסר ביטחון או עודף ביטחון, או אם זה נובע מנרקיסיזם או מאיזשהו איזם אחר. אפשר תמיד לשאול את הפסיכולוג שלי שכבר קנה שתי מכוניות, דירה במודיעין ומטוס קל בזכות חצי מהבעיות שלי, מה שלא משנה בסופו של דבר את התמונה. אני עדיין משתגע כשאני לא מבין מילה ממה שאומרים לידי.

וזה לא נגמר שם. אני יכול לאבד את זה כשאני נתקל בטקסט שאני לא יכול לקרוא. אני ישר בטוח שאני מפספס משהו חשוב. מה היה כתוב שם בשלט הזה? אני אמשיך לשאול את עצמי כמה קילומטרים אחרי שכבר עברתי את היציאה מציריך. יכול להיות שהיה כתוב שם שמי שנכנס ליער הזה מסתכן על אחרויותו? ואולי כתוב שהמחיר של הגבינות כזה נמוך כי הם מחלב פרה ממחלבות פוקושימה?

הבעיה היא, שזה לא קורה רק בחו"ל. במדינה הקטנה שלנו קיימות קהילות מכל רחבי העולם. דוברי צרפתית, ספרדית, יידיש, אמהרית, רוסית ועוד. אז הכל טוב ויפה, אבל כשאני נכנס לחנות באשדוד וכתוב על המוצרים ברוסית, זה קצת מטריד אותי. כי איך אני יכול לדעת שלא כתוב שם שהביצים מאתמול במבצע והקציצות הן מבשר ארנבת והחסה היא בכלל ברוקולי?

אז נכון, אני יכול לפתוח מילון, אבל אני לא מחזיק עלי מילון של כל השפות בכל רגע נתון, וגם יש שפות שאני אפילו לא מזהה את האותיות להן. נסו אתם למצוא מילה סינית במילון עכשיו. אני אחכה לכם בינתיים כאן. זה בסדר, יש לי זמן, אני לא ממהר לשום מקום. נו, מצאתם?

אז במיוחד למקרים כאלה פותחה האפליקציה הבאה. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לצלם את הטקסט שאתם רוצים לתרגם, והאפליקציה תעשה את זה בשבילכם.

אני בינתיים מחכה שתמצאו לי את המילה במילון.

urban2.png

חיפוש לפי תגיות
עדכונים נבחרים
עדכונים אחרונים
ארכיון
הישארו מעודכנים
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
RSS Feed
bottom of page