top of page

אבודים בתרגום

מאז ומעולם הכניסו לנו לראש שאם רק נדע אנגלית נוכל להסתדר בכל העולם. והאמנו לזה. ראינו את דבי וגבי, נפגשנו בסנטר אוף טאון, והרצנו דאחקות עם ירמי קפלן. השקענו בלימודי אנגלית יותר מבכל מקצוע אחר כי, הי, יש עולם שלם שם בחוץ שרק מחכה שנבין אותו.

ובאמת הבנו אותו. או לפחות את הסרטים האמריקאים שהגיעו לקולנוע השכונתי, או את הסדרות הבריטיות עם ההומור הנונסנסי המרענן שלהן. הבנו את המילים של השירים של הביטלס ושל נירוונה ושל פיטר מרפי, ניסינו לקרוא את ג'יימס ג'ויס בשפת המקור אבל אז גילינו שגם האנגלים ויתרו על זה כבר מזמן ועברנו לקרוא את הג'רוזלם פוסט. ראינו חדשות ב-סי.אן.אן, צפינו במשחקי פוקר ב-יו.אס.פי.אן והדברנו כינים ב-די.די.טי, ועשינו את כל זה כדי להתאמן, כי צריך, כי זה חשוב, כי אנחנו לא רוצים להישאר מאחור כשכוכב הלכת שלנו מזנק קדימה במהירות מסחררת ומרגע לרגע מקדים אותנו בצעד תימני.

אבל אז גילינו ששיקרו לנו.

סתם, לא שיקרו. פשוט, לא גילו לנו את כל האמת. לא סיפרו לנו ששישית מהעולם מדברים בכלל סינית, עשירית מדברים גרמנים, עוד איזה עשרים אחוז צרפתית וזה עוד לפני שאנחנו סופרים את דוברי הערבית ואת היפנים. ואיך אפשר בלי היפנים?

בסופו של דבר יוצא שפחות ממחצית תושבי הכוכב מדברים אנגלית וחלקם הגדול במבטאים בלתי מובנים בעליל. אז למה לעזאזל אנחנו מתעקשים ללמוד וללמד את הדורות הבאים אנגלית?

אני מהמר על סרטים הוליוודים וסדרות אמריקאיות שהקהל הישראלי כל כך אוהב. הרי אנחנו, בניגוד לאחינו בניכר, מסרבים לדובב סרטים המיועדים לצופים שעברו את גיל חמש ובכך מכריחים את העלם הצעיר ללמוד אנגלית כדי שיוכל לראות את הסדרות החדשות ביותר של HBO בזמן אמת.

אבל מה אנחנו אמורים לעשות אם אנחנו מגיעים למקום בו אף אחד לא מבין אנגלית? איך נתקשר עם הילידים במקומות כמו ספרד, גרמניה, התחנה המרכזית בתל אביב. כבר דובר כאן רבות על הגישה המתנשאת של הצרפתים כלפי דוברי אנגלית, אז גם בפריז לא תעזור לנו צפייה מרתונית בשידורים חוזרים של candy can do it. נסו אתם לדבר עם חבורה של צעירים יפנים באנגלית שלא משלבת בתוכה שפת ג'אווה ותחזרו לספר לי איך היה, כי לא היה, וגם לא יהיה.

אבל אל תדאגו, כי יש פתרון די פשוט לכל זה. מילון ויזואלי סלולרי. אתם רוצים לשאול איפה יש בית מלון? העלו את התמונה המתאימה על המסך. מעוניינים במונית? תמונה. מעוניינים לדעת אם המנה שהזמנתם במסעדה כשרה למהדרין או מתהדרת ברגלי חגבים? תמונה.

אתם חושדים שהבל בוי במלון גנב לכם את הכסף הקטן? תסתדרו איכשהו. לזה אין תמונה.

urban2.png
חיפוש לפי תגיות
עדכונים נבחרים
עדכונים אחרונים
ארכיון
הישארו מעודכנים
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
RSS Feed
bottom of page