top of page

סיכון מחושב

יש אנשים שאוהבים לנסוע למקומות אקזוטיים. "אז ירדנו מהטרק הזה על ההר, ופתאום אנחנו מוצאים את עצמנו באמצע כפר של קניבלים", הם יספרו לכם אחרי עוד טיול של כמה שבועות או חודשים, "אז קצת אחרי שהם מילאו את דורון בתבלינים הצלחנו לברוח בנס, אבל רק בזכות מתקפה אווירית של רשות הסמים האמריקאית שחשבה שהסיר שלהם הוא מעבדת סמים מאולתרת. סיפרנו לך כבר איך נתקענו עם הג'יפ באמצע המדבר בלי מים במשך שלושה ימים ושרדנו רק בזכות נאקה שהניקה אותנו עד שהגיע החילוץ?" וככה זה ממשיך.

למקרה שתהיתם, אנחנו חיים בעולם מסוכן. זו בדיוק הסיבה שלא תתפסו אותי אף פעם באחד הטיולים המטורפים האלה לכל מיני חופים 'בתוליים' ש'גורמים לך להרגיש כאילו אף פעם לא עזבנו את גן עדן'. אני מכיר את החופים האלה. על כל מלכודת תיירים ושני כייסים יש שם לפחות שלושים דרכים יצירתיות למות.

אוסטרליה? כל חיה שנייה שם יכולה להרוג אותך. אם לא הוכשת על ידי אחד הנחשים הארסיים שרק מחכים להרוג אותך בכל מקום ברחבי היבשת, ואם הצלחת להימנע מלדרוך על אחד מקיפודי הים האימתניים שממתינים לך בכל החופים רוב הסיכויים שתעשה תאונת דרכים עם קנגורו.

הודו? עכבישים בגודל מיצובישי לנסר ודיזנטריה.

דרום אמריקה? לוחמי גרילה שמשום מה משוכנעים שהם יוכלו להוציא מהמשפחה שלי יותר מארבעים שקל אם יחטפו אותי וישלחו את האצבעות שלי בזו אחר זו לצורך הצהרת כוונות.

נתניה? נו באמת, השתגעתם? אני באמת צריך לפרט?

אין מה לעשות, האורבני מרגיש הכי טוב בבית, או במקרה הכי גרוע בברלין. בכלל, אם כבר לנסוע ולהיטלטל הרחק מהנוחות הביתית, שלפחות תהיה מסעדה טובה בקצה.

אבל גם כשנוסעים למקומות יחסית מהוגנים אין לנו שום דרך להיות בטוחים שאנחנו... בטוחים. כל יום מפורסמת אזהרת מסע לגבי לוקיישן נחשק אחר. חוליית טרור בסיני, מהפכה בטוניס, הר געש בהוואי, צונאמי בתאילנד, שיטפונות בניו־אורלינס, הופעה של שלמה ארצי בקיסריה. אזהרות שכל מטרתן לתת לרשויות המתאימות את הזכות להגיד לכם אחר כך "אמרנו לכם".

בסופו של דבר, אין שום מקום בטוח חוץ מהעיר שלי. שם הסכנה היחידה היא שישדדו אותי, וגם אז, לפחות מגישים לי שרימפס בפיתה או ניוקי ערמונים לפני זה.

אם אתם בכל זאת מתעקשים לסכן את החיים שלכם באיזה מסע כומתה התנדבותי באחד מאזורי הספר של הכדור, תמיד מומלץ להיות מוכנים לכל צרה שלא תיקרה בדרככם.

דרך אחת לעשות את זה היא בעזרת האפליקציה pdc disaster alert. אפליקציה של מרכז האסונות הבינלאומי שמתריעה על אסונות טבע ברחבי העולם. אם אחרי שתראו בה את ההתראות על רעידות אדמה בדרום אמריקה, טורנדו בטקסס, צונאמי בהודו והתפרצות הר געש באיים הקנאריים עדיין תרצו לנסוע לשם, אין בעיה.

רק אל תשכחו שאמרתי לכם.

urban2.png
חיפוש לפי תגיות
עדכונים נבחרים
עדכונים אחרונים
ארכיון
הישארו מעודכנים
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
RSS Feed
bottom of page