top of page

יש רופא באולם?

אתם מכירים את האנשים האלה.

הם היו בצופים ובחוג סיירות, הם התנדבו במגן דוד אדום והם היו חובשים צבאיים.

אתם מכירים אותם.

אלה אותם אנשים שמתנדבים תמיד להסביר לך מה לעשות אם קצת מדמם לך מהאף. אותם חבר'ה שיעצרו בצד כשהם רואים תאונת דרכים, לא כדי להסתכל, אלא כדי לרוץ מיד לזירת האירוע עם ערכת העזרה הראשונה שמסתתרת להם תמיד מתחת למושב תוך כדי עדכון הפרמדיק בפעולות שנקטו עד שהגיע.

אלה אותם אנשים שפספסו את הייעוד שלהם. אלה שהיו מתים להיות רופאים אבל עכשיו קצת מאוחר מדי בשבילם. הם יחזיקו ברכב כבלים, אבל לא למקרה שיראו מישהו תקוע בצד הדרך אלא כדי לתת למישהו שוק חשמלי במקרה של התקף לב. בתא הכפפות יש להם מזרק אטרופין ונסיוב נגד הכשת נחש, מזרק אדרנלין נגד תגובות אלרגיות לעקיצת דבורה וחוסם עורקים. סתם, ליתר ביטחון.

הקטע הכי מוזר בזן המסוים הזה של אנשים זה שכשהם בבית הדחף המוגזם שלהם לטפל באנשים נעלם כמעט לחלוטין. מבחינתם הם רופאים בבית חולים שדה. אם תיפול בסלון שלהם ותאבד את ההכרה יהיה איזה ניצוץ של חדווה בעיניהם, אבל הוא יכבה ברגע שירימו את הטלפון ויתקשרו למגן דוד אדום.

טיילתם פעם עם בנאדם כזה?

זה יכול להיות סיוט. החל בציוד העודף שאתם נאלצים לסחוב אתכם לכל מקום - ערכת עזרה ראשונה בסיסית, השלמה לערכת עזרה ראשונה, ערכת החייאה, כדורים נגד כאב ראש, נגד כאבי בטן, נגד בחילה, נגד שלשול, נגד אדמת, ספריי נגד יתושים, ספריי מאלחש, ספרי רפואה, מספריים – וכלה באכילת הראש שלהם עם סיפורי גבורה מהעבר ומהעתיד. סיפורים שיכולים להוציא לכל אדם מהישוב את התיאבון על הפעם ההיא שקיבעו למישהו את הרגל בעזרת צמיג אופניים מפונצ'ר ואיך יש לנו מזל שהם הביאו איתם נוגד רעלים שיציל אותנו אם ניפול לתוך בור מלא בצפעים.

אני לא אחד מהאנשים האלה. רחוק מזה. אם חייכם חשובים לכם, אל תסמכו עלי שאבצע בכם תמרון היימליך. אל תבנו על זה שאדע לקבע את היד שלכם במקרה של שבר. אני לא מתכוון לעשות לכם הנשמה מפה לפה ואין שום סיכוי בעולם שתצליחו לשכנע אותי למצוץ ארס של נחש מהרגל שלכם.

המקסימום שאני יכול לעשות זה להוריד לכם לנייד אפליקציה שתלמד אתכם מה לעשות במקרי חירום למיניהם. אפליקציה ידידותית למשתמש בשם first aid של חברת health team תעשה לכם את החיים קלים (ובטוחים) בכל מקום על הגלובוס. מישהו הורעל מהארוחה שבישלתם על גחלים במדבר יהודה? אין בעיה, לחיצה על קטגוריית ההרעלות ואחריה על 'הרעלת מזון' תיתן לכם את כל הטיפים האפשריים לטיפול. מישהו טבע בסחנה? תוכלו לראות סרטונים שידריכו אתכם מה לעשות. מישהו נפל באמצע סנפלינג ושבר את שתי הרגליים? תתקשרו לאמבולנס ותמתינו בסבלנות. יש גבול למה שאתם יכולים לעשות. אפילו עם אפליקציה כזאת.

urban2.png
חיפוש לפי תגיות
עדכונים נבחרים
עדכונים אחרונים
ארכיון
הישארו מעודכנים
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
RSS Feed
bottom of page