top of page

חתונה מאוחרת

"אז אנחנו נפגשים בשישי, נכון?"

"בטח אמא. רגע... מה יש ביום שישי?"

"החתונה של בן דוד שלך. בבאר שבע"

אין סיכוי שהיא אמרה הרגע באר שבע

"אין סיכוי שאמרת הרגע באר שבע"

"אמרתי באר שבע"

היא אמרה באר שבע.

אמא שלי יודעת שאני שונא לצאת מהעיר, שלא לדבר על נסיעות ארוכות. זה לא שיש לי משהו אישי נגד באר שבע או כל עיר אחרת. בהגדרה של נסיעות ארוכות אני כולל גם את צפון דיזינגוף ודרום תל אביב. אני משוכנע שהיא סיפרה לי על החתונה הזאת כשהיא ידעה שאני לא באמת מקשיב לה ורק אומר כן מדי פעם כדי לצאת ידי חובה. תרגיל מלוכלך, אבל מגיע לי על חוסר הזהירות.

טוב, אין ברירה אלא לשנס מותניים ולנסוע בכיף אל בירת הנגב. וזה לא שלא היו לי תכניות לשישי בבוקר. שישי זה היום הזה שאתה עושה בו את כל מה שלא הספקת במהלך השבוע, אבל עם הרבה יותר סיבוכים. אתה קופץ לבנק, אבל הסניף היחיד שפתוח ביום שישי למשך עשר דקות נמצא במרחק ארבעה פקקי תנועה וחיפוש חניה אינסופי, ואז כשאתה סוף סוף מגיע לבנק מודיעים לך שמנהל הסניף צריך לאשר את הפעולה שביקשת והוא בדיוק נסע לטיול ג'יפים בפאתי ארסוף.

אז עשיתי סידורים ככל שהותירו לי הזמן ותנאי השטח ויצאתי לחפש לי נווה מדבר.

אני חייב לציין שדווקא היתה חתונה די נחמדה. האווירה היתה קלילה וקז'ואלית, המוסיקה היתה נעימה ולא מטרידה מדי ואפילו האוכל היה סביר. אחרי כמה שעות סימפטיות עם המשפחה המורחבת התחילה להתדלדל כמות האורחים והמחשבה להתדלדל עימם ולחטוף שנת צהריים נחמדה של שישי קרצה לי יותר מרגע לרגע.

שנייה לפני שאתם גוררים את הגווייה הזאת שהיתה מלאת חיים עד שהאבסתם אותה בהררי מזון של חתונות לכיוון הרכב ובחזרה הביתה מגיע הרגע הזה שאני תמיד חושש ממנו. הטיפ למלצר. אני ידוע בחוגים מסויימים כנותן טיפים גבוהים ואפילו מוגזמים. כשאני יושב בבר הברמן יכול להיות בטוח שהוא יקבל קרוב לעשרים אחוז, במסעדות אני משאיר חמש עשרה אחוזים ומעלה (תלוי בטיב השירות) ושליחים בכל תל אביב מספרים עד היום בגאווה לחבריהם את האגדה האורבנית על הבחור המוזר הזה שהתעקש להשאיר להם תשר בגובה המשכורת היומית שלהם. אבל בכל הנוגע למלצרים בחתונות אין לי מושג מה נהוג.

למזלי נתקלתי באפליקציה בשם 'טיפ עולמי'. באפליקציה הנחמדה הזאת אפשר לבחור מדינת יעד ממגוון די רחב של מדינות ולבדוק כמה טיפ נהוג לתת לנותני שירותים שונים. כך לדוגמא למדתי שבארצות הברית נהוג לתת לשוטף מכוניות בסביבות חמישה דולר, שנהג מונית צרפתי מתכנן לקבל בסביבות אירו לנסיעה, שביפן לא יקחו ממך טיפ עבור שום שירות ושבמצרים כל עובר אורח שמכוון אותך לסניף הדואר הקרוב או לכיוון הפירמידות מצפה לקבל בקשיש של חמש לירות. יש שם גם כמה עצות מועילות שנוגעות לתשלום כמו אופן התשלום במדינות שונות, מתי לשלם ואיך.

האפליקציה כוללת גם מחשבון טיפים בו אתה יכול לבחור את אחוז הטיפ שברצונך להשאיר ואת סכום החשבון והמחשבון כותב לך מה גובה הטיפ שעליך להשאיר ומה סך כל החשבון כולל טיפ.

הדבר היחיד שהאפליקציה לא אומרת זה כמה טיפ נהוג לתת למלצר בחתונה בבאר שבע. נו, אי אפשר לקבל הכל.

urban2.png
חיפוש לפי תגיות
עדכונים נבחרים
עדכונים אחרונים
ארכיון
הישארו מעודכנים
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
RSS Feed
bottom of page